Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Συνέντευξη του κ. Τσιμενίδη στην Δημοκρατική


«Ο κλάδος των μεταφορών θα επιβιώσει. Χωρίς μεταφορές δεν γίνεται τίποτε, αρκεί να οργανωθεί όπως πρέπει. Τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές κινήσεις από εταιρείες που οργανώνονται με σύγχρονα αυτοκίνητα και καλή εξυπηρέτηση».

Αυτό υπογραμμίζει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη «δ» ο ιδιοκτήτης της εταιρείας "Μακεδονικές Γραμμές" κ. Δημήτρης Τσιμενίδης, υπογραμίζοντας πως η κρίση δεν θα προκαλέσει απαραίτητα καταστροφή στον κλάδο ενώ υπάρχουν περιθώρια επιβίωσης για τις περισσότερες εταιρείες. Βασική προϋπόθεση όμως είναι να ακολουθήσουν σωστή πολιτική.



Ο κ. Τσιμενίδης αναφέρεται και στον τομέα της ανακύκλωσης στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία του.


«Δεν σας κρύβω ότι στον τομέα της ανακύκλωσης ήδη κάνω επαφές με την Τουρκία. Θα πρέπει να ξέρουμε πως όλα τα ανακυκλώσιμα προϊόντα κάποια στιγμή φεύγουν στο εξωτερικό αφού η ελληνική βιομηχανία δεν μπορεί να τα απορροφήσει. Μια χώρα που απορροφά πολλά υλικά ειδικά σε χαρτί είναι η Τουρκία. Έχουμε κάνει επαφές με εταιρείες της γειτονικής χώρας για να στείλουμε από τη Ρόδο το χαρτί το οποίο συλλέγουμε», αποκαλύπτει ο κ. Τσιμενίδης.

Η συνέντευξη του κ. Δημήτρη Τσιμενίδη αναλυτικά:


- Πότε αρχίσατε να δραστηριοποιείστε στον κλάδο των μεταφορών με τις Μακεδονικές Γραμμές;


- Συμπληρώσαμε ήδη 22 χρόνια παρουσίας στα Δωδεκάνησα. Οι Μακεδονικές Γραμμές, είναι μια εταιρεία η οποία έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Διαθέτει υποκαταστήματα στη Ρόδο και στην Αθήνα και έχει γραφεία σε όλη την Κρήτη. Ο νομός σας, είναι μια περιοχή που αγαπάμε. Και τα Δωδεκάνησα όμως μας αγάπησαν και για αυτό είμαστε και τόσα χρόνια εδώ. Προσφέραμε αρκετά σε ό,τι αφορά τις μεταφορές μεταξύ της Βορείου Ελλάδος και της Δωδεκανήσου. Αυτή την στιγμή τολμώ να πω, ότι μετά από τόσα χρόνια συνεχίζουμε να είμαστε μονοπωλιακή κατάσταση. Δηλαδή φορτώνουμε εμπορεύματα, από τη Θεσσαλονίκη και τα μεταφέρουμε στη Ρόδο, στην Κω και σε άλλα νησιά. Αρκετά από τα εμπορεύματα έρχονται στη Ρόδο όμως και με μεταφόρτωση.



- Συνδέετε κατά κάποιο τρόπο τα Δωδεκάνησα με τη Βόρεια Ελλάδα. Όμως δεν υπάρχει καλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Παλαιότερα υπήρχαν τα δρομολόγια της ΔΑΝΕ. Μετά το κλείσιμό της όμως η σύνδεση έγινε προβληματική, έτσι δεν είναι;
- Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Τολμώ να πω ότι αυτοί που έφεραν την ΔΑΝΕ στη Θεσσαλονίκη με τα καράβια, είμασταν εμείς. Το 1992 πήγα στον τότε υπουργό Ναυτιλίας κ. Παυλίδη και του ζήτησα να βρει ένα τρόπο για να ενώσει τη Βόρεια Ελλάδα με τα Δωδεκάνησα. Στην αρχή έγινε συζήτηση με την εταιρεία Στρίντζης και εν συνεχεία με τη ΔΑΝΕ. Τελικά επελέγη η ΔΑΝΕ που για αρκετά χρόνια εξυπηρετούσε με άριστο τρόπο την Βόρεια Ελλάδα. Αυτό είχε πολύ θετικά αποτελέσματα και όχι μόνο στο εμπόριο. Ας μην ξεχνάμε, την μεγάλη τουριστική κίνηση. Αργότερα όταν το καράβι άρχισε να προσεγγίζει και τη Σάμο η κίνηση αυξήθηκε ακόμη περισσότερο.


- Σήμερα όμως η κατάσταση έχει αλλάξει. Δεν έχει βρεθεί λύση για την σύνδεση της Δωδεκανήσου με τη Βόρεια Ελλάδα. Τόσο δύσκολο είναι αυτό το θέμα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί;
- Όχι, δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο. Χρειάζεται πολιτική βούληση. Θα πρέπει όμως και οι ναυτιλιακές εταιρείες να αποφασίσουν να συνεισφέρουν και να μην στηρίζονται μόνο στις επιδοτήσεις. Θα πρέπει να κατεβάσουν τα κόμιστρα, που για τα φορτηγά είναι δυσβάστακτα. Εμείς, όταν εκτελείτο το δρομολόγιο με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ δεν ταξιδεύαμε με αυτό γιατί τα εισιτήρια ήταν πολύ ακριβά.



- Ως εκ τούτου αίτημα του κλάδου σας είναι να διαμορφωθούν καλύτερες τιμές;
- Ακριβώς, οι τιμές θα πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστικές. Δεν λέμε πως θα πρέπει να είναι οι ίδιες με του Πειραιά, αλλά να γίνει κάτι ώστε να μην είναι τόσα τα έξοδα για την μεταφορά από την Θεσσαλονίκη. Αν γίνει έτσι η γραμμή θα πάει καλά και οι εταιρείες θα έχουν κέρδος.



- Είχατε κάποια στιγμή όμως και δικό σας πλοίο για να μεταφέρετε τα εμπορεύματα;
- Ναι, ακριβώς. Μετά τα προβλήματα με την ΔΑΝΕ αγοράσαμε ένα δικό μας πλοίο. Ήταν το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Θα πρέπει να πω ότι δεν ήταν η καλύτερη κίνηση που κάναμε γιατί δεν ξέραμε από ναυτιλία και εκεί χάθηκαν και πολλά χρήματα δικά μας. Το καράβι αυτό πουλήθηκε αλλά η ζημιά για μας είχε γίνει..


- Στην εποχή που διανύουμε πώς μπορεί να επιβιώσει ο κλάδος των Μεταφορών;
- Ο κλάδος των μεταφορών θα επιβιώσει. Χωρίς μεταφορές δεν γίνεται τίποτε, αρκεί να οργανωθεί όπως πρέπει. Τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές κινήσεις από εταιρείες που οργανώνονται με σύγχρονα αυτοκίνητα και καλή εξυπηρέτηση. Και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν μειώσει τις τιμές τους για τη διαδρομή από τον Πειραιά προς τα νησιά. Θα μπορούσε η κατάσταση να γίνει ακόμη καλύτερη.



- Τι θα ζητούσατε εσείς για να γίνει ακόμη καλύτερη η κατάσταση;
- Θα θέλαμε καλύτερα πλοία και πιο γρήγορα. Βέβαια η Ρόδος εξυπηρετείται με πιο γρήγορα πλοία. Θα μπορούσε όμως το ίδιο να γίνει και στα άλλα νησιά, όπου υπάρχει πρόβλημα.
Εχετε υπολογίσει τον όγκο των εμπορευμάτων που έχετε φέρει στα Δωδεκάνησα;
Όχι, αυτό είναι αδύνατο καθώς τα νούμερα είναι τεράστια. Σκεφθείτε πως υπήρξαν και εποχές που φέρναμε μέχρι και 250 αυτοκίνητα το μήνα από την Θεσσαλονίκη. Αυτές οι ποσότητες δεν μεταφέρονται σήμερα.



- Δεν υπάρχουν αυτές οι ποσότητες εξαιτίας της κρίσης;
- Όχι, δεν είναι μόνο η κρίση. Μεταφέραμε τότε εμπορεύματα από την Θεσσαλονίκη που ήταν αδύνατο να έρθουν στα Δωδεκάνησα μέσω του Πειραιά. Να σας αναφέρω τα αγροτικά προϊόντα για παράδειγμα, το σίδηρο, την ασβεστόπετρα. Σήμερα αυτά τα υλικά είναι αδύνατο να μεταφερθούν στα Δωδεκάνησα έτσι. Είναι τεράστιο πια το κόστος. Οπότε αναπτύσσονται άλλες αγορές, όπως αυτή της Αθήνας.



- Αναπτύσσεται όμως και η αγορά της γειτονικής Τουρκίας από όπου έρχονται υλικά όπως σίδηρος και άλλα.
- Έχετε απόλυτο δίκιο, έτσι είναι. Βλέπω πως όλο το τσιμέντο, έρχεται από την Τουρκία, όπως και άλλα προϊόντα. Το φαινόμενο θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό πιστεύω εξαιτίας του κόστους. Νομίζω πως αρχίζει να υπάρχει μια καλή ένωση και συνεργασία εμπορική με την Τουρκία.


- Θα μπορούσατε να δραστηριοποιηθείτε στην συγκεκριμένη αγορά; 
- Ναι, δεν σας κρύβω ότι στον τομέα της ανακύκλωσης ήδη κάνω επαφές με την Τουρκία. Θα πρέπει να ξέρουμε πως όλα τα ανακυκλώσιμα προϊόντα κάποια στιγμή φεύγουν στο εξωτερικό αφού η ελληνική βιομηχανία δεν μπορεί να τα απορροφήσει. Μια χώρα που απορροφά πολλά υλικά ειδικά σε χαρτί είναι η Τουρκία. Έχουμε κάνει επαφές με εταιρείες της γειτονικής χώρας για να στείλουμε από τη Ρόδο το χαρτί το οποίο συλλέγουμε.



- Υπάρχει ενδιαφέρον δηλαδή;
- Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον. Μακάρι να μπορούσαμε να μαζέψουμε το χαρτί. Θα σώζαμε τον πλανήτη.


- Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο αντικείμενο;
- Δεν πρόκειται να σταματήσουμε ποτέ τις μεταφορές. Η ανακύκλωση για μας είναι χόμπυ. Μια Κυριακή που βρισκόμουν στις Σέρρες η μητέρα μου ζήτησε τις εφημερίδες που διάβαζα, για να τις στείλει για ανακύκλωση. Αυτό ήταν το έναυσμα για να ασχοληθώ με το αντικείμενο αυτό. Δεν περίμενα πως ακόμη και η μητέρα μου θα συμμετείχε. Αυτό έγινε τα περασμένα Χριστούγεννα. Οταν επέστρεψα στη Ρόδο ζήτησα το χαρτί από τα Σούπερ Μάρκετ. Με προθυμία μου το έδωσαν. Στη συνέχεια πέρασα στα ξενοδοχεία, στις εμπορικές επιχειρήσεις και αγόρασα την πρώτη πρέσα δεματοποίησης χαρτιού. Διαπιστώσαμε πως υπάρχει τέτοια ανταπόκριση που χρειάστηκε να αγοράσουμε και δεύτερη πρέσα σε ένα μήνα για να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες.


- Ασχολείστε αποκλειστικά μόνο με την ανακύκλωση του χαρτιού ή συλλέγετε και άλλα υλικά και ποια είναι αυτά;
- Ναι, ξεκινήσαμε με το χαρτί. Η Ρόδος παράγει 200 τόνους απορριμμάτων την ημέρα το καλοκαίρι. Το χειμώνα η ποσότητα, είναι 100 τόνοι. Τα ανακυκλώσιμα υλικά είναι 60%. Το χαρτί είναι 15%. Έχουμε 30 τόνους ανακυκλώσιμο χαρτί την ημέρα. Εμείς καταφέραμε να συγκεντρώνουμε από αυτό 10 μέχρι και 13 τόνους την ημέρα. Δηλαδή ξεπερνάμε την ανακυκλώσιμη ποσότητα χαρτιού. Την 1η Ιουλίου υπογράψαμε σύμβαση με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης. Αντικείμενό μας θα είναι η ανακύκλωση γυαλιού και πλαστικού.



- Στη Ρόδο όμως ο δήμος Ρόδου ετοιμάζεται να δημιουργήσει κέντρο ανακύκλωσης διαφόρων υλικών. 
- Βεβαίως, θα πρέπει να το δημιουργήσει ο Δήμος Ρόδου. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να σταματήσουν όλοι οι άλλοι, επειδή υπάρχει ο Τσιμενίδης. Υπάρχουν και άλλες εταιρείες που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο.



- Έχει αναπτυχθεί μεταξύ σας δηλαδή μεταξύ των εταιρειών, συνεργασία στον τομέα της ανακύκλωσης;
- Όχι, δεν υπάρχει συνεργασία. Δεν υπάρχουν και επαφές. Εκτός από την εταιρεία των εθελοντών που της πρότεινα να της μεταφέρω δωρεάν στην Αθήνα για να το πουλάνε οι ίδιοι. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν πήρα απάντηση. Επειδή όμως στο νησί δραστηριοποιούνται 25 μεταφορικές εταιρίες ίσως κάποιες από αυτές να μεταφέρουν δωρεάν το χαρτί των εθελοντών των οποίων η κίνηση είναι αξιέπαινη.


- Ποιοί είναι οι περαιτέρω στόχοι σας για την ανακύκλωση;
- Έχουμε προχωρήσει, αρκετά. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να συλλέγουμε χαρτί, γυαλί και πλαστικό σε διαφορετικούς κάδους. Αυτό σημαίνει πως δεν απαιτείται πια να γίνει στη Ρόδο κέντρο διαλογής. Δεν χρειάζεται τα υλικά να πηγαίνουν κάπου και να διαχωρίζονται. Τώρα πια η διαλογή γίνεται στην πηγή.


- Υπάρχουν κάποια διακριτικά χαρακτηριστικά στους κάδους για να ξέρουν οι πολίτες;
- Οι κάδοι μας έχουν αυτοκόλλητα που αναγράφουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Ετοιμάζουμε τώρα και τους κάδους για τα μεταλλικά κουτάκια. Πειραματικά τοποθετήσαμε στα Σιάννα κάδους και από τα πέντε είδη υλικών προς ανακύκλωση.


- Θα δραστηριοποιηθείτε και σε άλλα νησιά για ανακύκλωση;
- Αυτή τη στιγμή η Κως έχει προχωρήσει αρκετά στον τομέα της ανακύκλωσης. Έχω αναλάβει την μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών προς τον Πειραιά από το συγκεκριμένο νησί. Αυτό που συζητώ μετά από πρόταση του Περιφερειάρχη κ. Γ Μαχαιρίδη είναι να αναλάβω το νησί της Χάλκης. Και εκεί θα τοποθετήσουμε μια πρέσα για να παλετοποιούν ό,τι συγκεντρώνουν. Επίσης έχουμε αγοράσει πρέσες που τοποθετούμε σε σούπερ μάρκετ και σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που είναι πελάτες μας ήδη. Έτσι κάνουμε ένα βήμα μπροστά στον τομέα της ανακύκλωσης.


- Είπατε πριν λίγο ότι δραστηριοποιούνται στο νησί 25 μεταφορικές εταιρείες. Εχει αναπτυχθεί ανταγωνισμός;
- Βεβαίως και υπάρχει ανταγωνισμός. Αλλά ευτυχώς όμως υπάρχει ανταγωνισμός και μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που μας προσφέρουν καλούς ναύλους. Πιστεύω πως οι καλές εταιρίες θα επιβιώσουν.



- Πόσο θα επηρεαστεί ο κλάδος από την κρίση;
- Θα επηρεαστεί πάρα πολύ. Αυτό που χρειάζεται είναι κάθε εταιρεία να βελτιώσει το σέρβις, που παρέχει και να οργανωθεί καλύτερα. Πρέπει να βρει τρόπους να μεταφέρει φθηνά. Μπορεί να γίνει αυτό. Είναι δυνατό να γίνουν συνδυασμοί. Μπορεί τα φορτία να μην μεταφέρονται με ένα φορτηγό μεγάλο αλλά να διασπάται σε μικρότερα οχήματα. Ο μεταφορέας μπορεί να γίνει ένας αρχιτέκτονας ,που να συντονίζει το κομμάτι της μεταφοράς έτσι που να πετυχαίνει κάθε φορά το καλύτερο αποτέλεσμα.


- Τι θα φέρει η απελευθέρωση στο δικό σας επάγγελμα;
- Θα γίνει απελευθέρωση από το 2013. Σαν εταιρεία δεν μας φοβίζει παρά το γεγονός ότι έχουμε χάσει πάνω από 1.000.000 ευρώ από τις άδειες που έχουν απαξιωθεί. Δεν κληρονόμησα καμία άδεια και δεν πήρα καμία επίσης δωρεάν. Μπορεί όμως αυτό που γίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα γιατί θα δρομολογήσουμε σύγχρονα και αντιρυπαντικά αυτοκίνητα και δεν θα μολύνουμε την ατμόσφαιρα. Βλέπω από το απορριμματοφόρο που αγοράσαμε πως είναι διαφορετικής τεχνολογίας και δεν ρυπαίνει. Επίσης η κάθε εταιρεία τώρα θα μπορεί να δρομολογήσει και μικρότερα οχήματα κάτι που στο παρελθόν δεν μπορούσε να γίνει.


- Ποιοί είναι οι στόχοι σας στον τομέα των μεταφορών;
- Η εταιρεία μας ασχολείται με τις διεθνείς μεταφορές. Κάνουμε και αεροπορικές μεταφορές. Ασχολούμαστε και με τις μετακομίσεις. Κάθε χρόνο κάνουμε προς τη Βόρεια Ελλάδα, 600 μετακομίσεις. Ο αριθμός είναι μεγάλος. Το 2004 ξεκινήσαμε με 140 μετακομίσεις και φέτος θα ξεπεράσουμε τις 700. Κάνουμε ειδικές τιμές για τους φοιτητές. Για οικογένειες φοιτητών που δεν έχουν χρήματα κάνουμε τις μετακομίσεις δωρεάν.


- Άρα επιτελείτε και κοινωνικό έργο;
- Ναι, δεν ήρθαμε να τα «αρπάξουμε» από τη Ρόδο. Χρωστάμε στο νησί γιατί από αυτό κερδίζουμε χρήματα εδώ και 20 χρόνια. Καιρός να επιστρέψουμε κάποια από αυτά. Το κάνουμε με την προσφορά μας στο κοινωνικό παντοπωλείο και με τα χρήματα που δίνουμε στο συσσίτιο των απόρων. Θέλω να ευχαριστήσω τον κόσμο, για την συμμετοχή του στην ανακύκλωση. Με έχει εντυπωσιάσει, η ανταπόκριση των πολιτών και η συνέπεια. Είναι καταπληκτικό αυτό που γίνεται. Κανείς δεν περίμενε πως οι Ροδίτες θα ανταποκριθούν και θα πράττουν το σωστό μη μπερδεύοντας και τα υλικά μεταξύ τους.





http://www.dimokratiki.gr/article.asp?articleID=11680&catID=21&pubID=1